Nederland --> Casablanca

12 februari 2019 - Ain Chock Hay Hassani, Marokko

Gisteren om 10 uur was het dan zover, in de auto richting Brussel, om 16:55 vertrok namelijk mijn vlucht richting Casablanca.

Bij de bagage drop off, was het direct wel even spannend. Die vrouw vroeg namelijk of ik ook een visum had om naar Gambia te kunnen. Mij was alleen vertelt dat dat niet nodig was, dat ik dat later in Gambia zelf nog moest doen. Na wat telefoontjes gaf ze mij inderdaad gelijk. Gelukkig, maar het zweet brak me wel eventjes uit.

Het 'afscheid' nemen van me ouders en broer was eigenlijk het moeilijkste, maar ook dat heb ik gelukkig overleefd😊

Om 20:20 landde het vliegtuig in Casablanca, eerst de koffer opgehaald en daarna moest ik naar het ophaalpunt buiten het vliegveld lopen, hier zou ik worden opgehaald door het appartement waar ik overnachtte. Hier liepen veel mannen die vroegen; Madame, Madame, taxi, taxi? Na vaak nee zeggen kwam gelukkig mijn taxi er aan. Je voelt je toch een beetje ongemakkelijk als bijna enige blonde vrouw daar.

Eenmaal bij het appartement werd ik ontvangen door een ontzettend lieve man. Hij bracht me naar mijn kamer. 's Avonds had ik al afgesproken dat ik rond 11 uur 's ochtends zou gaan ontbijten/lunchen.

Ik was de enige die rond dat tijdstip in de zaal zat waar je kon eten, ik zat alleen aan een twee persoons tafeltje. Het hele tafeltje stond vol met eten; brood, een soort pannenkoek, ei, jus de orange en een kopje thee. Ik keek mijn ogen uit, moest ik dat allemaal opeten 😱 Dat is me uiteindelijk ook niet gelukt. Wel was het ontzettend lekker!!

Nu zit ik de hele middag al lekker te chillen in mijn kamer, om half 7 word ik weer richting het vliegveld gebracht en dan vlieg ik om 22:55 weer verder naar mijn eindbestemming Gambia! 🇬🇲

Mijn appartementHet zwembadOntbijtDe appartementen

1. Monique Klein:
    12 februari 2019
    Super Demi! De grootste stap is al gezet dus, goede reis verder.
  2. Lisanne:
    12 februari 2019
    Mooi beschreven! 😘
    Goede reis nog Deem.
  3. Hennie:
    15 februari 2019
    Mooi Demi, heel veel succes!
  4. Petra:
    17 februari 2019
    Stoer hoor! Veel succes & plezier!
  5. Harma:
    17 februari 2019
    Hoi Demi.Ik miste je gisteren bij de COOP😜. Wist helemaal niet dat je weg ging. Dapper hoor. Ik wens je heel veel plezier daar. En ga je natuurlijk volgen! Ook groeten van Jan